Jouw Salesforce pakket integreren met alle digitale kanalen

Je gebruikt Salesforce als CRM en is dus een hele belangrijke pilaar in jouw (online) marketingplan. Je weet ook hoe waardevol alle data is die daar per klant is opgeslagen. Wat nou als je daar meer uit haalt en de kracht van Salesforce ook inzet in jouw andere digitale kanalen? Klinkt goed toch?

Een goede eerste stap is om Salesforce te integreren met je website. Op de website kunnen klanten dan in een afgesloten gedeelte hun eigen gegevens inzien en wijzigen. De Salesforce koppeling zorgt ervoor dat deze wijzigingen direct in Salesforce terecht komen. Handig voor jou, handig voor de klant.

Maar je kunt ook verder gaan. Met een koppeling tussen Salesforce en je website kun je ook specifieke content presenteren aan de hand van het profiel van de klant in Salesforce. Je kunt verschillende productgroepen voor verschillende klantgroepen beschikbaar stellen. En je kunt zelfs de prijzen van die producten dynamisch maken aan de hand van gegevens van de klant uit Salesforce.

Een Salesforce integratie volgens het boekje: Ekonomika

Ekonomika is een studieverenging gelieerd aan de KU Leuven, België. De honderden leden kunnen via de digitale kanalen van Ekonomika het laatste nieuws volgen, aanmelden voor relevante events en studieboeken met korting kopen. Alle digitale kanalen zijn gekoppeld aan Salesforce. Studenten kunnen hun gegevens in Salesforce wijzigen via de site, de events waarvoor ze zich aanmelden worden opgeslagen bij hun profiel in Salesforce en de prijzen van studieboeken die ze in de webshop kopen zijn op basis van hun Salesforce profiel.