Met video’s en bewegende achtergronden is de Spinoza website uniek

Voor Spinoza, een partij specialiserend in Transformational Psychedelic Experiences, is het belangrijk dat de gebruiker een eenvoudige transitie beleeft tussen alle online en offline kanalen. Via web, app en de bestelde producten. Om dit allemaal geruisloos in elkaar over te laten lopen werd online als het ware in de offline ervaring geïncorporeerd. Met behulp van een unieke redeemable code kan de gebruiker de app activeren. In de app-omgeving kan de gebruiker vervolgens de volledige ervaring van het product beleven.

App, web en op maat gemaakte API

Buiten alle technische elementen om was dit project bovendien een samenwerking met partijen van over de hele wereld. Argentijnse partij Amalgama ontwikkelde de Spinoza app, en Numbered ontwierp het design van de website en app. De techniek van de website en de koppelingen namen wij voor onze rekening, om uiteindelijk alles te laten samensmelten tot een fraai geheel. Dit deden wij in Laravel en WordPress.

Omdat wij bekend zijn met ontwikkelen in React Native, was het bouwen van een compleet nieuwe API voor ons een stuk eenvoudiger. De API die wij voor Spinoza bouwde moest naadloze integratie met de app en web garanderen.

De app bouwde Amalgama in React Native, een open-source JavaScript-framework, ontworpen voor het bouwen van apps op meerdere platforms zoals iOS, Android en ook webapplicaties, waarbij dezelfde code basis wordt gebruikt. Het is gebaseerd op React en compleet toegespitst op de ontwikkeling van mobiele apps. Een framework waar wij zelf bovendien ook vaak apps mee ontwikkelen.

<techtalk>

Voor Spinoza is er een custom checkout module gebouwd in React om deze met ‘looks’ en features te voorzien die normaal niet mogelijk zijn met WooCommerce. Maar toch gebruiken we in de back-end gewoon WooCommerce. Hoe werkt dat? We hebben zelf een custom (interne) API gemaakt in WordPress die de laag tussen onze React checkout en WooCommerce faciliteert.

</techtalk>

Hubspot koppeling voor klanteninzicht

Het platform zit vernuftig in elkaar, waarbij de gebruiker van de ene omgeving naar de andere wordt geleid. Uiteindelijk is het eindstation de app, waar de gebruiker door middel van afwisselende content de producten van Spinoza het best kan beleven. Video’s, workshops, live sessions en meer moeten de gebruiker begeleiden bij hun transformational experience.

Belangrijk onderdeel van app en web is de attributie van sales via meerdere touch points. Je wil weten welke signalen waar vandaan komen waardoor je weet op welk punt je kan inspelen met campagnes. Daarom maakten wij een koppeling met Hubspot en WordPress, een marketing tool waarmee je direct in kan spelen op het gedrag van je gebruikers. Van complexe funnels tot directe e-mail marketing.

Waar voor nu het model nog gebaseerd is op de aankoop van een pakket waar je een abonnement op de app bij krijgt, wil Spinoza in de toekomst werken met een Freemium-model. Ook hier zal de koppeling met Hubspot een belangrijke rol in kunnen spelen.

Ook een mooi project op komst maar weet je niet hoe je dit op moet lossen?

Neem contact met ons op, dan kijken we samen verder.

Dit hebben wij gedaan