De Balie is een begrip in Amsterdam en omstreken. Het is dé instelling voor het vrije woord, kunst, politiek en cultuur. De website van De Balie was toe aan een technische upgrade en is volledig herbouwd naar de technische maatstaven van deze tijd. Eenvoudig in het beheer en een prettige ervaring voor de bezoeker.
Het programma – de centrale plek binnen de website
Het hart van de website vormt natuurlijk de programmering van de activiteiten in De Balie. Op de programmapagina kan de gebruiker met diverse custom filters precies zien wat er wanneer te doen is. Vanuit het overzicht met resultaten zie je gelijk hoeveel kaartjes er nog beschikbaar zijn en kun je eenvoudig doorklikken om direct tickets te bestellen.
De programmering van voorgaande jaren is ook inzichtelijk en doorzoekbaar gemaakt. Zo kun je altijd terug zien wanneer bepaalde events zijn georganiseerd en blijft de programmering doorzoekbaar voor Google.
Automatische koppelingen, narrowcasting en integratie met offline touchpoints voor nog meer Digitale Slagkracht
Naast de programmeringen van de diverse bijeenkomsten heeft De Balie ook een bioscoopzaal waar films vertoond worden. Zowel de programmering van bijeenkomsten als die van de films worden automatisch in de website geladen vanuit Active Tickets, de back-office van De Balie. Zo worden geplande events en films éénmalig aangemaakt en ingevoerd en komen ze via een custom koppeling vanzelf in het CMS van de website terecht. De webredactie kan de programma-items hier nog verrijken voor het web en vervolgens publiceren.
In De Balie hangen schermen waar bezoekers meer informatie kunnen zien over geplande activiteiten van die dag. Een aantal afgeschermde pagina’s op de website – die gebruik maken van een template dat is geoptimaliseerd voor de beeldschermen – tonen de programmering van de dag. Deze pagina’s worden vervolgens weergegeven op de beeldschermen. Zo zijn door narrowcasting de online en offline touchpoints mooi met elkaar geïntegreerd en maakt De Balie optimaal gebruik van de Digitale Slagkracht van de website.
De website van De Balie gebruikte altijd ACF (Advanced Custom Fields) om pagina’s flexibel te beheren. Met de komst van Gutenberg is er in de back-end van WordPress een flexibele schil ontstaan om pagina’s mee op te bouwen. We hebben de oude ACF velden en functionaliteiten helemaal vanaf scratch opgebouwd in Gutenberg. Hiermee is De Balie verzekerd van een website die weer helemaal future proof is en volgens de laatste stand van de techniek is opgeleverd. </techtalk>
Livestreams en podcasts
Op de website van De Balie zijn ook video’s van bijeenkomsten en podcasts te vinden. Door middel van een koppeling met Vimeo zijn bepaalde events ook live te bekijken op de website middels een livestream.
De video’s en podcasts zijn gratis te bekijken en beluisteren. Op de website is een functie ingebouwd waarmee de gebruiker een vrijwillige bijdrage kan doen voor het bekijken van de content. Zo is er een laagdrempelig extra inkomstenkanaal opgezet waarbij de content van De Balie voor een zo breed mogelijk publiek toegankelijk blijft.