Afgelopen maandag maakte Pinterest bekend dat er meer mogelijkheden komen voor retailers om te adverteren op het platform. De nieuwe “Shopping Ads” zijn eerst als pilot uitgeprobeerd en komen nu beschikbaar voor een grotere groep retailers.

Met de nieuwe Shopping Ads moet het voor de adverteerder vooral makkelijker worden om advertenties te maken én te distribueren op het platform. Vanuit een bestaande product feed worden automatisch producten ingelezen, omgetoverd tot advertentie en volgens ingestelde regels en budgetten weergegeven.

Voor de gebruiker verandert er ook wat. Er komen nieuwe visuele cues die de gebruiker laten zien dat een pin een advertentie is. De gebruiker ziet in een oogopslag een promoted pin en ziet het product gelijk vanaf meerdere kanten.

Bron: Pinterest Business Blog – https://business.pinterest.com/en/blog/were-expanding-shopping-ads-to-more-businesses

Pinterest kan een interessant platform zijn voor retailers, interieurwinkels, DIY ketens of modehuizen. In samenwerking met GfK heeft Pinterest onderzoek gedaan onder haar leden, de “Pinners”. Een paar cijfers op een rij uit dat onderzoek:

  • 72% van de Pinners zeggen dat ze door Pinterest zin krijgen om te shoppen terwijl ze eigenlijk helemaal niet naar iets op zoek waren.
  • 70% van de Pinners ontdekken op Pinterest producten die ze eerder nog niet kenden.
  • 66% van de Pinners gaan over tot een aankoop na het zien van een advertentie op het platform.

Bekijk nog meer interessante statistieken in onderstaande Infographic. Ook aan de slag met een online strategie waarin je Pinterest meeneemt voor meer Digitale Slagkracht? Neem contact met ons op!