E-mailmarketing is en blijft groot. Met miljarden berichten die dagelijks wereldwijd worden verstuurd moet jouw e-mail opvallen en eruit springen. Alleen dan bevorder je de engagement met de lezer en verhoog je de click rates in de mail. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw e-mail een succes wordt? Hieronder een aantal tips.

Tip 1: maak je e-mail dynamischer

Waar je e-mail vroeger platte tekst en een plaatje bevatte, worden de e-mails van de toekomst steeds geanimeerder. Sliders en accordeons worden niet meer geschuwd door de bredere toepassing van CSS3 in e-mails. Zelfs hotspots (informatie overlays) kunnen worden toegevoegd en er wordt ook al geëxperimenteerd met hamburger menus. Een onderzoek van Litmus wijst uit dat iets meer van 46% van de ondervraagde bedrijven interesse hebben in het gebruik van geanimeerde of interactieve elementen in e-mail.

Tip 2: gebruik een countdown timer

Een hele simpele maar hele effectieve manier om de interesse voor je e-mail te vergroten is door het toevoegen van een countdown timer. “Deze korting is nog 3 uur en 40 minuten geldig” roept het FOMO (Fear Of Missing Out) gevoel op bij de lezer. De gebruiker wil niets missen en de behoefte om de e-mail te bekijken wordt daardoor des te groter.

Tip 3: social media in emails

Steeds vaker worden ook social media accounts in e-mails opgenomen. Met behulp van RSS kun je bijvoorbeeld Instagram en Twitter feeds in je e-mail laten zien. Zo wordt social media content ook relevant in e-mails en geef je een interactieve touch aan je e-mails.

Nog meer tips? Check de infographic van EmailMonks hieronder!

Email Design and Marketing Mantras 2018Source: Email Design and Marketing Mantras 2018