E-mailmarketing is en blijft groot. Met miljarden berichten die dagelijks wereldwijd worden verstuurd moet jouw e-mail opvallen en eruit springen. Alleen dan bevorder je de engagement met de lezer en verhoog je de click rates in de mail naar je mooie en professionele website. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw e-mail een succes wordt? Hieronder een aantal tips.

Tip 1: maak je e-mail dynamischer

Waar je e-mail vroeger platte tekst en een plaatje bevatte, worden de e-mails van de toekomst steeds geanimeerder. Sliders en accordeons worden niet meer geschuwd door de bredere toepassing van CSS3 in e-mails. Zelfs hotspots (informatie overlays) kunnen worden toegevoegd en er wordt ook al geëxperimenteerd met hamburger menus. Een onderzoek van Litmus wijst uit dat iets meer van 46% van de ondervraagde bedrijven interesse hebben in het gebruik van geanimeerde of interactieve elementen in e-mail.

Tip 2: gebruik een countdown timer

Een hele simpele maar hele effectieve manier om de interesse voor je e-mail te vergroten is door het toevoegen van een countdown timer. “Deze korting is nog 3 uur en 40 minuten geldig” roept het FOMO (Fear Of Missing Out) gevoel op bij de lezer. De gebruiker wil niets missen en de behoefte om de e-mail te bekijken wordt daardoor des te groter.

Tip 3: social media in emails

Steeds vaker worden ook social media accounts in e-mails opgenomen. Met behulp van RSS kun je bijvoorbeeld Instagram en Twitter feeds in je e-mail laten zien. Zo wordt social media content ook relevant in e-mails en geef je een interactieve touch aan je e-mails.

Nog meer tips? Check de infographic van EmailMonks hieronder!

Email Design and Marketing Mantras 2018Source: Email Design and Marketing Mantras 2018