Iedereen aan tafel moest er om lachen. “Als we het zelf zouden doen zijn we zo 6 maanden verder.” Ik zat tegenover de communicatieafdeling van een middelgroot softwarebedrijf. Voor hun eigen, nieuwe website schakelden ze Van Ons in. Aan kennis geen gebrek want bij deze klant werken bijna uitsluitend programmeurs die complexe, enterprise softwareoplossingen implementeren. Toch kiezen zij ervoor de site door Van Ons te laten bouwen.

‘De kinderen van de schoenmaker lopen barrevoets’

Er is weliswaar een verschil in specifieke programmeertalen voor web en software, maar programmeurs zijn programmeurs. Toch? Deze klant had met gemak de eigen site in elkaar kunnen zetten als er niet steeds klantprojecten ‘tussendoor’ komen. Om niet minstens een halfjaar bezig te zijn, werden experts ingeschakeld: een externe designer en de web-specialisten van Van Ons.

Steeds vaker schuiven we aan bij softwaremakers en start-ups met een eigen team programmeurs. Dat is leuk omdat er eindeloos gespard kan worden over de beste technische oplossingen, maar dat is tegelijkertijd een valkuil. Je kunt zodoende veel tijd verliezen in (technische) discussies! Wederzijdse acceptatie van ieders expertise is handig, dan is een goed product in sneltreinvaart te realiseren.

Die rol vervullen we onder andere voor:

AG5 maakt cloud software voor bedrijven (bijvoorbeeld voor ProRail en Defensie) om certificaten en opleidingen van werknemers te monitoren. Voor de realisatie van skills.ag5.com werd het Duitse designbureau Upstruct ingeschakeld en wij hebben de techniek voor onze rekening genomen. Ook werd er een externe SEO consultant bij betrokken om met ons te sparren.

Hallo Roos maakt met een klein team een vergelijkingsplatform om ‘wekkers’ te zetten die je attenderen op het verlopen van je zorgverzekering en heel veel andere abonnementen. Mooi geïntegreerd in de stijl van de website is het blog, door ons gemaakt op basis van WordPress.

In december 2014 was ‘Roos’ Telegraaf Starter van de Week.

Trivento adviseert en inspireert over innovatie en optimalisatie voor klanten als de Gemeente Amsterdam en de Nationale Postcode Loterij. Bevindingen zetten ze om naar software, er werken veel programmeurs en adviseurs met vergaande technische kennis. Binnenkort lanceert een door ons gebouwde nieuwe site waarop iedere bezoeker in korte tijd moet zien wat ze aan Trivento hebben, juist ook als die technische kennis bij de bezoeker ontbreekt.