Utrecht, 6 november – sinds juni heeft Van Ons regelmatig contact met diverse afdelingen bij Exact. Exact is tought leader op gebied van Business Software en Van Ons maakt high-end oplossing voor mooie merken. We ontmoeten elkaar op technisch vlak. “Werken met Exact geeft inzicht in resultaten van jouw bedrijf. Real-time.” aldus eFusion. “Zonder Exact Online was ik blind geweest tijdens de groei van zes naar 22 man in anderhalf jaar.”

Slechts een aantal inzichten opgedaan op Exact Live:

  • App Center Partners werken liever samen dan dat ze concurreren.
  • Mindset van de Cloud-afdeling is zeer progressief: let’s make this app ecosystem work.
  • Exact is in staat 4.000+ enthousiaste accountants, ondernemers & andere gebruikers te mobiliseren om bijeen te komen. Wauw!

“Specialisatie is de sleutel tot succes bij ondernemen in IT.” aldus Willem Overbosch van onder andere MKB Servicedesk.

Overbosch somde vier trends op voor 2015, die hij onder andere extraheerde uit analyse en onderzoek onder zijn ruim 350.000 maandelijkse bezoekers.

Vier trends van Willem Overbosch voor 2015

1. Van schaarste naar overvloed

Door platforms als Fiver hebben we toegang tot oneindige.
Nieuwe verdienmodellen: duikers nieuw koraal laten planten op Bonaire.

2. Van overload naar connected learning

Veel opleiders zijn het met elkaar eens: ons educatieve systeem heeft een update nodig. Een voorbeeld: wil je leren schaken? Murw je niet door een eindeloosheid aan boeken heen maar schrijf je in op platform zoals Chesscademy om – verbonden met andere enthousiastelingen – jezelf de schaaksport meester te maken.

3. Van privacy naar vertrouwen als betaalmiddel

Voorbeelden zijn ParkFlyRent. Laat je auto verhuren terwijl jij op vakantie bent. Of verdien door vreemden in jouw huis te laten slapen. Je geeft een stuk privacy (het is mijn huis of auto) op in ruil voor een andere benefit.

4. van tekst naar beeld

“De nieuwe generatie is visueel ingesteld. Niets nieuws onder de zon. Ouderen lezen nog relatief vaak teksten, jongeren (zeg: iedereen onder de veertig) absorberen beeld beter dan tekst. En niet zo’n klein beetje ook, blijkt uit onderzoek.”

Drie etmalen ná het bekijken van een video weet meer dan de helft van de kijkers (58 procent) de inhoud na te vertellen. Bij tekst gaat het om 10 procent.

De rest is gewoon vergeten dat de tekst bekeken is en, als ze het nog weten, heeft geen flauw idee meer wat ze hebben gelezen. Best schokkend.

Is beeld te duur? Probeer Fiver eens, aldus Overbosch. Niet voor alle media-producties maar voor het maken van eenvoudig grafisch materiaal op basis van jouw briefing is het het proberen waard. Durf je dat niet? Gekeken naar de veel hogere impact is het de investering vast waard om toch wel budget vrij te maken voor grafische weergaven en beelden.

Exact Online Apps van Van Ons: verbind Shopify, WordPress & Exact Online met onze Apps!

Sinds deze week staan er niet één, niet twee, maar maar liefst drie producten van Van Ons in de Exact Online App Store. Van Ons maakt mooie producten met en voor Exact Online gebruikers. Meer dan reden genoeg om aanwezig te zijn op het derde jaar op rij Exact Live in de jaarbeurs Utrecht.

  • WordPress WooCommerce & Exact Online koppeling – de facturen, klanten & producten uit jouw webshop real-time in jouw administratie
  • WordPress Gravity Forms & Online koppeling – jouw leads, aanvragen & support real-time in jouw CRM
  • Shopify & Exact Online – de facturen, klanten & producten uit jouw webshop real-time in jouw administratie (binnenkort meer info over deze koppeling)

Daadkrachtige business software – wij geloven het én we maken het. Van Ons is trots op de samenwerking met Exact Online!