Hoe lang gaat WordPress nog mee? In onze visie zal haar marktaandeel de komende tien jaar niet afnemen maar toenemen. WordPress is de afgelopen jaren vooral ingezet werd als blog en CMS achter websites. Van Ons ziet echter al enkele jaren de trend dat het platform juist als interface op complexere bedrijfsprocessen ingezet wordt. Tijdens WordPress Meetup Nijmegen presenteerde Bas van der Lans twee cases.
Van promotioneel naar procesmatig
Meer en meer zetten we WordPress in als de schakel tussen achterban – gebruiker – en interne processen. WordPress gekoppeld aan een CRM-systeem, ERP-systeem of administratie zorgt dat administratie altijd real-time up-to-date kan zijn en product- en voorraad-informatie in de shops weer 100% accuraat.
Tijdens WordPress Meetup Nijmegen presenteerde Bas twee actuele en vernieuwende cases waar ondernemingen groeien door slim te koppelen.
Besproken WordPress Koppeling cases:
- Case 1: CRM en CMS altijd up-to-date dankzij WordPress Salesforce koppeling
- Case 2: B2B- en B2C-webshops vullen vanuit één Administratie
Met de koppelingen die Van Ons ontwikkelt is de markt klaar voor WordPress als interface op complexe bedrijfsprocessen. Jouw inzicht en creativiteit zijn nog de enige limiterende factoren.
Groeien met slimme koppelingen en WordPress
Enkele toepassingen zijn:
- Webshops – al dan niet white-label – vullen vanuit ERP zoals Exact Online.
- Achterban zelf CRM-data up-to-date laten houden.
- Achterban laten inschrijven op events of vacatures.
- FTe’s besparen op dom handwerk.
- Content vanuit bedrijfsprocessen en workflows automatisch up-to-date houden.
Missie van Van Ons is om de komende drie jaar elk Europees bureau – reclame, marketing én e-Commerce – te laten groeien door minstens één koppeling te gebruiken.