Presentatie Handboek voor Digitale Slagkracht tijdens de Week van de Ondernemer

AMSTERDAM – Op dinsdag 21 november, op de eerste dag van de Week van de Ondernemer, verschijnt het MKB-Handboek voor Digitale Slagkracht. Het eerste exemplaar wordt gepresenteerd in de RAI in Amsterdam.

Het boek, geschreven door internetondernemers Bas van der Lans (29) en Robert van Eekhout (31), bevat een effectief stappenplan voor elke MKB-ondernemer om zijn eigen online marketing en verkoop van een positieve boost te voorzien en daarmee concurrerender te worden. “De cruciale vraag is echter of het MKB wel genoeg gebruik maakt van alle bestaande technologieën,” zegt Bas van der Lans. “Het boek is een blauwdruk voor digitale slagkracht voor het MKB én de webbureaus.”

Tegelijk met het boek gaat een gratis video-training live.

Vragen stellen?

“Iedere ondernemer weet dat de technologische ontwikkelingen razendsnel gaan. Maar hoe weet je als ondernemer of bijvoorbeeld jouw websiteleverancier wel alle (technische) kennis in huis heeft om jouw organisatie commerciële slagkracht te geven?”

“Weet een ondernemer welke vragen hij moet stellen? En, zijn de vele communicatieadviseurs in Nederland in staat om hun opdrachtgevers of werkgevers daadwerkelijk een stap verder te brengen? Benut iedereen alle mogelijkheden wel? In het handboek gaan we daar uitgebreid op in.”

Landelijke missie: onafhankelijk advies

Bas van der Lans en Robert van Eekhout raakten begin 2017 geïnspireerd toen zij werden bezocht door ambtenaren van het Ministerie van Economische Zaken. “We hebben toen van gedachten gewisseld over de vraag of het MKB in Nederland wel digitaal slagkrachtig genoeg is. We hebben meerdere gesprekken gevoerd en die waren voor ons de aanleiding om dit boek te schrijven én te publiceren. Maar het werd meer: we hebben ook een landelijke missie geformuleerd: in het jaar 2025 doen Nederlandse bedrijven geen verkeerde investeringen meer in ICT en digitale marketing. Het MKB zal veel meer de technologische mogelijkheden gaan koppelen aan commerciële potentie. Het doel van de landelijke missie is onafhankelijk advies. Dat is niet alleen goed voor deze bedrijven, het is ook goed voor onze gezamenlijke innovatie- en concurrentiekracht. Dus, Nederland profiteert als geheel.”

Robert van Eekhout, tot slot: “”De sleutel tot digitale slagkracht is om alles wat je als bedrijf online doet niet te zien als een project maar als een proces. Continu leren, verbeteren en uitbouwen zorgen op de lange termijn voor duurzaam online succes.”

Het boek bevat handvatten uit het Digitale-Slagkracht-Model dat elke MKB-ondernemer in zijn eigen organisatie kan implementeren.

Tegelijk met het boek gaat de website www.DigitaleSlagkracht.nl online. Daarop zijn gratis tools te vinden zoals de Digitale Slagkracht Methode en een vijfdaagse videocursus. Hiermee kunnen ondernemers én webbureaus zelf aan de slag.

Het Handboek voor Digitale Slagkracht is verkrijgbaar vanaf 21 november en is nu al online te bestellen bij alle grote boekhandels, ISBN Nummer: 9789082741803.

De gratis videocursus is hier te vinden: https://digitaleslagkracht.nl/kick-start

Over de auteurs

Bas van der Lans en Robert van Eekhout startten in 2006, tijdens hun studie hun internetbureau Van Ons BV. Het bedrijf groeide uit tot een vaste waarde in de web- en app development in Nederland, met opdrachtgevers als Joolz, Koffietijd, Proefdiervrij en honderden andere MKB-organisaties. Inmiddels telt Van Ons BV uit Amsterdam 21 medewerkers. De missie van de organisatie is dat techniek nooit een belemmering mag zijn voor de bedrijfsvoering. “Wij gaan voor weboplossingen zo duidelijk als een koe.”