Met het kwik richting de twintig voelt het zonnebaden op het strand niet meer zo ver weg. Voor veel jonge gezinnen is het echter niet altijd heel ontspannen. Je moet immers goed op de kids blijven letten op het overvolle strand. Nivea had vorig jaar een heel tof concept bedacht om als ouder toch iets beter te kunnen relaxen!
We kennen Nivea natuurlijk allemaal van de huidverzorgingsproducten en tijdens de zomerdagen van de zonnebrandcrèmes. Vorig jaar kwamen ze met een slimme marketingcampagne door ouders die met jonge kinderen op het strand waren te wijzen op de gevaren van zonlicht (product placing) en tegelijkertijd te wijzen op het gevaar dat je kind wegloopt (emotionele waarde).
Dit deden ze in de vorm van een advertentie in een magazine over zonnebrandcrème voor jonge kinderen. In deze advertentie zat ook een uitneembaar armbandje met daarop een kleine iBeacon gemonteerd. Deze armband deed je om bij je kind en met de bijbehorende app kon je vervolgens instellen hoe ver je kind van jou vandaan mocht zijn.
Wanneer je mobiel detecteerde dat je kind buiten de ingestelde afstand kwam dan ging er een alarm af en kon je zien waar hij of zij heen is gelopen. Zo hoefde je als ouder minder op te letten en kon je toch nog goed ontspannen (en verantwoord) zonnebaden!
Bekijk hier de casevideo:
Van Ons en iBeacons
Bij Van Ons zijn we ook constant bezig met nieuwe technologieën en zo ook de iBeacon-technologie. In samenwerking met Beeld en Geluid hebben wij dit jaar een iBeacon case gemaakt voor tijdens de wachtrij van het Top 2000 café. Lees hier meer over deze case.
Interesse in een iBeacon-toepassing? Neem dan contact met ons op!