Er zijn niet veel dingen traditioneler dan koffie, maar de populaire My Starbucks Rewards app gaat het in de VS misschien wel mogelijk maken om op een hele eigentijdse manier je warme bak energie naar de voordeur te krijgen!
Dat de loyaliteit van een klant belangrijk is weten veel retailers inmiddels wel. Hoe je klanten echter loyaal krijgt blijkt vaak een stuk lastiger te zijn. De My Starbucks Rewards app is hier wel in geslaagd door trouwe koffiedrinkers te voorzien van kortingen en freebies. Met al meer dan 9 miljoen klanten die de app gebruiken, waarvan er alleen al in de maand december weer 1 miljoen gebruikers bijkwamen, is het een groot succes te noemen.
Waarschijnlijk heeft Starbucks al genoeg loyale klanten om ze voor een kop koffie een blokje te laten omlopen, maar er zullen nog veel meer loyale (en luie) klanten bijkomen als ze er niet eens meer voor hoeven op te staan!
Juist dat gaat binnenkort misschien wel mogelijk worden. De app van Starbucks wordt namelijk uitgebreid met een bestel- en betaaltoepassing die niet meer vereist dat je bij de kassa hoeft te staan. Zo kun je een bestelling plaatsen en betalen zonder in de rij te hoeven wachten.
Met de plannen van Starbucks om in de nabije toekomst een bezorgdienst op poten te zetten zien wij een mooie kans om dit te combineren met de al populaire app. Wie weet wordt het fixen van je Caffè Latte dan wel makkelijker dan het water van je Senseo vervangen..
Van Ons en iBeacons
Bij Van Ons zijn we ook constant bezig met nieuwe technologieën en zo ook de iBeacon-technologie. In samenwerking met Beeld en Geluid hebben wij dit jaar een iBeacon case gemaakt voor tijdens de wachtrij van het Top 2000 café. Lees hier meer over deze case.
Interesse in een iBeacon-toepassing? Neem dan contact met ons op!