CEO Marc Benioff verwacht dat het bedrijf in 2017 een omzet van 8 miljard dollar zal halen. De verwachtingen voor 2016 zijn ook gunstig. Salesforce rekent op 6,6 miljard omzet volgend jaar.
Abonnementen brachten afgelopen kwartaal 1,6 miljard dollar op, 24 procent hoger dan een jaar geleden.
De groei van Salesforce gebruik valt niet uit de lucht: door de combinatie van customer service, sales en integrate met andere platformen komen sales-funnels duidelijk in beeld en kansen in de vorm van leads eerder in beeld. Resultaat: een blijere klant en meer omzet. Het aantal aanvragen van Salesforce integraties zien we om die reden al enkele maanden toenemen.
Bron: Salesforce: 8 miljard omzet in 2017
Van Ons’ Salesforce integratie: customer service en sales hand in hand
Het aantal aanvragen van Salesforce integraties zien we al enkele maanden toenemen. Om deze reden heeft Van Ons een aantal Salesforce integraties ontwikkeld, onder andere een Salesforce WordPress platform voor logistiek stimuleringsnetwerk TKI Dinalog.
In dit platform worden onder andere gebruikers, projecten en evenementen gekoppeld.
Een andere grote Nederlandse Salesforce gebruiker is KLM (zie de Salesforce KLM business case). Zij gebruiken Salesforce om naar eigen zeggen customer service naar nieuwe hoogtes te brengen. En niet onverdienstelijk:
Net als KLM verwacht Van Ons dat customer service en sales de komende jaren ongelooflijk dicht naar elkaar toe zullen groeien.
“Salesforce integratie vervaagt de grens tussen customer service en sales. Laat je platforms, website(s), webshop(s) en Salesforce samenwerken en groei!”