Het maken van een goede actiesite is één, zorgen dat die effectief is, is twee. Hieronder een aantal zaken waar wij speciale aandacht aan geven als het gaat om het creëren van een actiesite.

Focus op slechts één actie van de gebruiker

Een van de belangrijkste zaken om in acht te nemen als je aan de slag gaat met een actie is dat je je per pagina focust op één gewenste actie van de gebruiker. Als het doel bijvoorbeeld is om e-mailadressen te verzamelen, richt je pagina dan zo in dat dat het enige is wat de gebruiker kan doen op die pagina. Als je meerdere acties vereist van een gebruiker, bijvoorbeeld aanmelden voor een nieuwsbrief én iets verkopen, dan verliest de pagina zijn effectiviteit.

Denk aan een ‘tweede aanbod’

Als de gebruiker eenmaal de gewenste actie heeft uitgevoerd, bouw dan een tweede aanbod in, post conversion. Bijvoorbeeld: als de gebruiker zich heeft aangemeld voor jouw event, vraag dan na registratie of die ook interesse heeft in een product dat je verkoopt of breng je nieuwsbrief onder de aandacht waar de gebruiker direct op in kan schrijven. Zo maak je optimaal gebruik van de aandacht die de gebruiker op dat moment aan je geeft.

Maak gebruik van video

Video is een van de beste manieren om je conversie te verhogen. Een video is vaak leuk om naar te kijken en de informatie in een video is voor een gebruiker vaak makkelijker om op te nemen dan een lap tekst. Als het even kan, verwerk dan dus een goede promovideo of explainimation in je campagne.

Maak een ‘offer they can’t refuse’

Een actie of campagne waar weinig waarde in zit voor de gebruiker, brengt de gebruiker nauwelijks in beweging. En dan heeft de campagne uiteindelijk ook weinig waarde voor jou. Denk na (echt goed na) over een ‘offer they can’t refuse’. Je kunt overwegen om een deel van je product of dienst gratis weg te geven. Dat lijkt tegenstrijdig, maar als je daardoor een klant voor het leven scoort verdien je dat dubbel en dwars terug. Heeft je ‘offer they can’t refuse’ weinig conversie? Denk dan nog eens kritisch na over je aanbod. Kennelijk is dat dus niet waar de klant op zit te wachten. Pas je aanbod net zolang aan totdat gebruikers er wél op in gaan.

Bewijs je toegevoegde waarde

Als je echt zo goed bent als je zegt, dan kun je dat ook bewijzen. Heel simpel, omdat vele andere klanten al eerder gebruik maakten van jouw producten of diensten. Geef die eerdere gebruikers een stem. Vraag gebruikers om reviews of spoor enthousiaste gebruikers op via social media en vraag ze om een bijdrage. Geef die positieve feedback een plaats in je campagne. Zo kom je overtuigend en betrouwbaar over.

Onze ervaring met actiesites

Van Ons maakte de afgelopen jaren voor vele campagnes zogenaamde ‘actiesites’. Het gaat dan om microsites die in korte tijd gerealiseerd worden om een point-of-sale campagne te ondersteunen of om landingspagina’s die als uitnodiging verzonden worden.

De KNVB, Dr. Pepper, Andrelon en Johnson & Johnson maakten al gebruik van onze actiesites. Vaak op basis van WordPress.

Denk bij een actiesite onder andere aan:

  • unieke codes van een verpakking online invoeren
  • op basis van enkele gegevens een online advies afgeven
  • een unieke foto genereren, die eenvoudig op sociale kanalen te delen is
  • een kennisquiz
  • een e-mailfunnel

Wat wij je bieden

Dit is wat wij voor je kunnen betekenen bij het opzetten van een goede campagnesite:

  • We bedenken een steengoed plan om de effectiviteit van je campagne zo groot mogelijk te maken. Als je dat zelf al hebt gedaan: perfect. Dan gaan we daarmee aan de slag.
  • We leveren snel op. Denk aan dagen in plaats van weken.
  • Aan alles is gedacht: spelregels, algemene voorwaarden en de AVG.
  • Het ontwerp maken we dusdanig dat het slim inhaakt op de campagne.
  • Goede beveiliging, in verband met persoonsgegevens en het waarborgen van een win-mechanisme.