Gebouwd op de toekomst, met de visie van nu
Wie hypotheek zegt, zegt De Hypotheekshop. Althans, dat is wel de bedoeling. In een industrie waar de concurrentie moordend is hebben wij bij Van Ons eens goed gekeken naar hoe De Hypotheekshop zich het best kan positioneren in een markt die overvol is. Met behulp van geavanceerde UX-technieken en customer journey analyses hebben we uiteindelijk een prachtig en hypermodern WordPress platform kunnen opleveren dat de strijd aan kan gaan met de concurrenten. Future proof tot in de puntjes.
Het conversiepad als ijkpunt
Één van de belangrijkste zaken voor een lead-gen bedrijf is het hebben van een duidelijk conversiepad. En onderdeel daarvan is de uiteindelijke conversie zelf. Dat is uiteraard het ultieme doel, de gebruiker die converteert. Maar hoe logisch ook, vaak ligt het niet voor de hand dat dit op orde is. Bij De Hypotheekshop was dit niet anders. De verouderde website was allang niet meer ingericht op het laten converteren van de gebruiker. Van Ons ging hier onder andere mee aan de slag en creëerde een duidelijk conversiepad met de volgende wensen.
- Een open-source website waarbij elke vestiging afzonderlijk te beheren is
- Conversie analyse en herinrichting
- Vindbaarheid Google
- Overzichtelijke omgeving voor gebruikers
- Koppeling met lokale adviseurs van alle vestigingen
Om te beginnen werd uit data uit Analytics duidelijk dat gebruikers vaak snel afhaakten (lage average session duration) en bovendien ook niet goed konden vinden wat ze nodig hadden (hoge bounce rate). De call to actions werden naar voren gehaald, en er werd zelfs een complete “vestigingzoeker” module geïmplementeerd. Dit alles om meer directe afspraken te genereren. Inherent aan het design hiervan was dat de gebruiker eigenlijk bij de hand wordt genomen om richting de door De Hypotheekshop zo gewilde conversie te worden begeleid. Slim, maar toch subtiel. Zo krijgt zowel de gebruiker als de aanbieder wat ze willen.
Van casco naar kasteel
Als de website en het idee voor de fundering eenmaal daar zijn, wordt het tijd om deze in te richten. Een van deze “meubels” werd een in WordPress ontworpen vestigingzoeker. Deze geïmplementeerde en custom-made vestigingzoeker is nogal een state-of-the-art project geweest van de WordPress ontwikkelaars bij Van Ons. Zo zijn er meer dan 170 vestigingen gekoppeld aan deze zoekmodule, waarbij de gebruiker direct de meest dichtstbijzijnde fysieke winkel vindt om een afspraak bij te maken. Deze 170 vestigingen hebben allen hun eigen openingstijden en details, die allemaal meegenomen worden in de zoekactie. Als klap op de vuurpijl zijn zelfs de agenda’s van de hypotheekadviseurs geïntegreerd in de module via een gekoppeld CRM systeem. Zo krijgt de gebruiker een afspraak met de juiste adviseur, en wordt er aan de achterkant nooit een adviseur overbelast. HR en Customer service in 1.
Omdat de klant eerder met een gesloten systeem werkte, hebben onze WordPress developers ervoor gekozen om een compleet nieuwe website te bouwen. Inclusief modules, met een koppeling een externe CMS en de integratie van lokaal beheer.
Bij het opzetten van het conversiepad is intensieve UX-testing gebruikt. Onder andere in samenwerking met Neurofied, een partij die gespecialiseerd is in hersenonderzoek mbt gebruikershandelingen. Het neusje van de zalm als het gaat om UX. </techtalk>
Location, location, location!
Wie real estate zegt, zegt locatie. Een belangrijke eis aan dit project was dan ook het beheer gemak van alle locaties van De Hypotheekshop. Waar wij voor hebben gekozen is een platform waarbij alle vestigingen gecentraliseerd zijn op de homepage, maar waarbij tegelijkertijd elke vestigingseigenaar zijn eigen omgeving kan beheren.
Zo kan een adviseur van een vestiging in bijvoorbeeld Den Haag zelf de openingstijden aanpassen en eventueel ook direct zijn eigen beschikbaarheid invoeren. Door de centralisatie wordt dit direct meegenomen in de zoekmodule aan de gebruikerskant. Zo is niet alleen de locatie bij het zoeken naar een huis, maar zeker ook als het gaat om een hypotheek.