Home » Cases » Taarten afhalen en bezorgen, volledig geautomatiseerd — door ons, voor Dudok Patisserie

Taarten afhalen en bezorgen, volledig geautomatiseerd

Dudok ken je waarschijnlijk van de knusse restaurants in historische panden. De taart die ze daar serveren komt uit de eigen patisserie en daarvoor maakten wij de online taartenwinkel!

Design Development Strategie
navbar

Met de komst van de webwinkel is een geheel nieuw verkoopkanaal gecreëerd. Dit resulteert in een stijging van het aantal klanten en omzet.

Als eerst is met alle betrokkenen in kaart gebracht waar de nieuwe site en shop in moesten voorzien. Sales en marketing waren actief betrokken omdat het ook wenselijk was nieuwe productfotografie te maken en teksten te schrijven. Voor de automatisering was Van Ons vooral geïnteresseerd in wat voor bedrijfsproces er lag voor het afhandelen van bestellingen. Alle taarten, muffins en quiches worden immers vers bereid!

Afhankelijk van je postcodegebied kun je bestellingen afhalen bij een Dudok- of Patisserie-filiaal in de buurt of juist laten bezorgen. En afhankelijk van de afstand komt de taart bij het filiaal of de bakkerij zelf vandaan. Deze business logic wordt geheel automatisch in de achtergrond van de website toegepast.

De bestellingen komen op basis van de ingevoerde postcode gelijk bij het juiste filiaal terecht zodat direct tot bereiden en inpakken overgegaan kan worden. Alles om zo snel mogelijk een verse bestelling de deur uit te kunnen doen!

Off- en online bij elkaar brengen

De fysieke winkels en locaties zijn belangrijk voor Dudok want die ondersteunen het afhandelen van bestellingen uit de patisserie webshop. Ze ontvangen ook de reserveringen voor het restaurant vanuit dudok.nl. Ook dat digitale kanaal is door Van Ons ontwikkeld.

De winkels en restaurants spelen niet alleen een belangrijke rol in de dienstverlening, ze zijn ook op zichzelf bijzondere gelegenheden die een bezoek en lunch of diner waard zijn. Vandaar dat we in de patisserie webshop visueel veel nadruk leggen op de fysieke locaties. Zo wordt de bezoeker niet alleen uitgenodigd om een bestelling te plaatsen, maar ook eens een bezoek te brengen aan de prachtige locaties.

Meteen succes na lancering

Direct nadat de patisserie webshop live stond, stroomde het aantal bestellingen snel binnen. Met de introductie van dit nieuwe digitale kanaal bereikt Dudok meer klanten en is er een nieuwe solide inkomstenstroom opgezet voor de lange termijn. Door de restaurants ook in de webshop een visuele plek te geven, is eveneens de bekendheid daarvan vergroot. Een win-win situatie!

Ook een nieuw e-commerce kanaal lanceren?

Heb je nog geen e-commerce kanaal of webshop maar wil je wel beginnen om daar de vruchten van te plukken? Laat dan hieronder je gegevens achter en we nemen contact met je op. Met meer dan 13 jaar ervaring op dit gebied kunnen onze specialisten je snel laten zien waar de kansen liggen en hoe je toe kunt werken naar meer Digitale Slagkracht!