Een professionele e-mail funnel over veilig werken.

In opdracht van campagnebureau BKB uit Amsterdam ontwikkelde Van Ons de website “Hoe veilig werk jij?” voor het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid en TNO. Van Ons heeft meegedacht op het gebied van online marketing en dan in het bijzonder over het opzetten van een professionele e-mail funnel.

Design Development Strategie
navbar

Het is prettig samenwerken met een bureau dat altijd die extra stap zet

Loeki Westerveld van Campagnebureau BKB

Informeren over veilig werken

Welke risico’s loop ik als ik met gevaarlijke stoffen werk? Waar moet ik op letten en waarvoor is mijn werkgever verantwoordelijk? De website “Hoe veilig werk jij” is bedoeld om dit soort vragen van de bezoeker te beantwoorden en deze goed te informeren. Zo kunnen werknemers zich beter beschermen tegen de gevaarlijke stoffen waarmee ze op hun werk in aanraking komen.

Van Quiz naar Online Marketing Funnel

Om alle tips en informatie op een leuke en catchy manier over te brengen wordt gebruik gemaakt van een quiz. De gebruiker krijgt zeven multiple choice vragen die gaan over het werken met gevaarlijke stoffen. Na het invullen van deze zeven vragen ziet de gebruiker hoeveel vragen hij goed of fout had. Onderaan wordt de bezoeker gelijk getriggered om in te schrijven voor de e-mail funnel. In deze e-mail funnel krijgt de bezoeker elke drie dagen een e-mail met verdiepende informatie.

Spread the word: nodig een collega uit

Als de bezoeker zich heeft ingeschreven op de e-mail funnel, krijgt hij na het inschrijven gelijk de mogelijkheid ook een collega aan te melden. Op deze manier wordt de awareness van de campagne vergroot via de gebruikers die de campagne al gezien hebben.

Informeren over veilig werken

Welke risico’s loop ik als ik met gevaarlijke stoffen werk? Waar moet ik op letten en waarvoor is mijn werkgever verantwoordelijk? De website “Hoe veilig werk jij” is bedoeld om dit soort vragen van de bezoeker te beantwoorden en deze goed te informeren. Zo kunnen werknemers zich beter beschermen tegen de gevaarlijke stoffen waarmee ze op hun werk in aanraking komen.

Het is prettig samenwerken met een bureau dat altijd die extra stap zet

Wat vindt de opdrachtgever?

“Wat begon met een idee voor een online test, is uitgegroeid tot een e-mailfunnel waar je voor verschillende sectoren op maat gemaakte tips van ons krijgt. Daar zijn we trots op.

Van Ons denkt actief met ons mee over de beste manier om deze online test en e-mailfunnel continu aan te passen, zodat ze zo relevant en makkelijk mogelijk zijn voor onze doelgroepen. Binnen onze campagnes is het altijd belangrijk flexibel te zijn en in te spelen op actuele ontwikkelingen, en die werkwijze past bij Van Ons. Het is prettig samenwerken met een bureau dat altijd die extra stap zet.”

Heb je een vraag naar aanleiding van deze case?

Laat dan hieronder je (aan)vraag of bericht achter. We komen er zo snel mogelijk bij je op terug.