Home » Cases » Een effectieve corporate website met focus op hoge conversie — door ons, voor Proefdiervrij

Een effectieve corporate website met focus op hoge conversie

Stappen zetten naar een proefdiervrije wereld. Dat is de missie van Stichting Proefdiervrij. Om die missie ook online vorm te geven, werken Proefdiervrij en Van Ons sinds 2016 samen. En met succes.

Design Development Doorontwikkeling Strategie
navbar

Er staat nu een product van samenwerking waar we heel trots op zijn.

Marja Zuidgeest – Directeur Proefdiervrij

Proefdiervrij financiert onderzoek en informeert het grote publiek over proefdiervrije innovatie. De website van Proefdiervrij laat zien wie de stichting is en waar zij voor staat.

Zo is er een overzicht van projecten die op dit moment gesteund worden en kun je zien aan welke projecten er in het verleden is bijgedragen. Op het blog zijn de laatste ontwikkelingen en het laatste nieuws te vinden.

proefdiervrij website overzicht

Op de site is het heel makkelijk om een donatie te doen aan Proefdiervrij. Dat kan eenmalig, maar gebruikers kunnen ook opgeven maandelijks een storting te doen. Daarnaast is er ook een geïntegreerde webshop waar vrijwilligers producten aanbieden waarbij de opbrengst ten goede komt aan Proefdiervrij.

proefdiervrij webshop
proefdiervrij webshop
proefdiervrij webshop
proefdiervrij webshop

Crowdfundingplatform

Behalve de webshop hebben we in 2016, bij het begin van de samenwerking, ook een crowdfundingplatform opgezet voor Proefdiervrij. Op het crowdfundingplatform was een overzicht te zien van alle lopende projecten en kon de gebruiker zelf uitkiezen waaraan zijn of haar bijdrage ten goede zou komen. Zo wordt het doen van een donatie persoonlijker en relevanter voor de gebruiker. En niet niet geheel zonder succes: in enkele maanden werd meer dan €30.000 opgehaald!

proefdiervrij/crowdfunding

Doorontwikkeling

Behalve al het nieuwe werk dat in de afgelopen jaren gelanceerd is, is Van Ons nauw betrokken bij de verdere ontwikkeling van de website en webshop. Zo hebben we usability onderzoeken gedaan om te kijken waar we de UX van de website konden verbeteren, doen we regelmatig A/B tests om conversie te verhogen en ontwikkelen we nieuwe pagina’s en templates voor campagnes. Op die manier werken we op continue basis aan een wereld die steeds meer proefdiervrij op.

Er staat nu een product van samenwerking waar we heel trots op zijn.

Wat vindt de opdrachtgever?

“Proefdiervrij was op zoek naar een webdevelopment bureau dat met ons meedenkt over creatieve online oplossingen. We zochten naar een vorm van crowdfunding die mensen met hart voor dieren aan zou spreken, maar waarmee we ook mensen met interesse in wetenschap en technologie kunnen laten zien hoe mooi onderzoek zonder proefdieren kan zijn. Er staat nu een product van samenwerking waar we heel trots op zijn.”

Is een crowdfundingplatform ook iets wat jij zoekt?

Of zoek je gewoon een steengoede website of webshop? Neem dan contact met ons op. Dan kun je net als Proefdiervrij jouw missie ook succesvol online uitvoeren.