Home » Cases » Creatief webdesign met slimme integraties voor meer ticketverkoop — door ons, voor Amerpodia (o.a. Felix Meritis, Rode Hoed)

Creatief webdesign met slimme integraties voor meer ticketverkoop

Amerpodia is de organisatie achter maar liefst vier cultuurhuizen in Amsterdam: De Rode Hoed, Felix Meritis, Compagnietheater en De Nieuwe Liefde. Van Ons verzorgde voor alle individuele cultuurhuizen en het overkoepelende Amerpodia de website en koppelingen.

Design Development Doorontwikkeling

Vier verschillende cultuurhuizen die veel raakvlakken met elkaar hebben maar toch over een eigen identiteit beschikken. Met die gedachte zijn we aan de slag gegaan voor Amerpodia. Het design voor Amerpodia is door verschillende designbureau’s uitgedacht en wij hebben die doorvertaald naar een eigen stijl voor de vier verschillende cultuurhuizen.

Volledige WordPress Gutenberg integratie

De websites zijn allemaal opgeleverd in WordPress waarbij we gebruik hebben gemaakt van Gutenberg. Gutenberg is de nieuwste techniek waar de WordPress back-end op draait. De redactie is helemaal vrij om zelf pagina’s samen te stellen met behulp van blokken (‘blocks’). Dat zorg voor meer flexibiliteit en eenvoud in de opbouw van pagina’s. Blocks met bepaalde functionaliteit kunnen door de hele site heen gebruikt worden.

Koppeling met Ticketmatic

Onze visie is dat je pas echte Digitale Slagkracht behaalt je wanneer verschillende online kanalen aan elkaar knoopt. Bij Amerpodia konden we op dat vlak slagvaardig te werk. In de verschillende cultuurhuizen zijn regelmatig lezingen, bijeenkomsten of boekbesprekingen die iedereen kan bijwonen. Kaartverkoop is dus een belangrijk component van de websites. Amerpodia maakt gebruik van Ticketmatic waar de programmering, ticketprijzen en beschikbaarheid in wordt bijgehouden.

Met een op maat gemaakte plugin worden de WordPress sites en Ticketmatic op de juiste manier op elkaar aangesloten. Zo kan de bezoeker makkelijk via de site kaartjes bestellen voor alle evenementen.

Voor- en achterkant volledig geïntegreerd

De sites zijn zo gemaakt dat ze qua look en feel op elkaar aansluiten. Ook op technisch vlak zijn de websites slim met elkaar geïntegreerd. Zo is de website van Felix Meritis qua techniek precies hetzelfde als Restaurant Felix, terwijl deze laatste wel een hele eigen front-end heeft gekregen. De techniek is zodanig opgezet dat deze opnieuw te gebruiken is waardoor dit digitale kanaal prima op te schalen is.

Wekelijkse doorontwikkeling

Van Ons staat elke week in nauw contact met de marketingafdeling van Amerpodia. Iedere week kijken we samen waar we stappen kunnen zetten met de sites, bijvoorbeeld door nieuwe features toe te voegen of het design en de UX te verbeteren. Zo zijn de sites altijd relevant, up-to-date en volledig in lijn met wat er speelt bij de verschillende locaties.

Ook een ontwerp laten doorvertalen naar meerdere sites? Of een handige integratie met een ticketsysteem nodig?

Neem dan contact met ons op want we praten graag met je verder!